Recenze: Burial – Kindred EP

ikonaWilliama E. Bevan se v roce 2005 z čista jasna objevil na londýnské scéně s EPčkem South London Boroughs. Od té doby je každá jeho skladba ostře sledována. Jak je možné, že tento tajemný člověk dělá takovou hudbu, která nemá takřtka žádné slabiny a je v ní stále poznat jeho rukopis?

Jak už jsem jednou psal, dokud se neobjevil Burial, byl pro mně dubstep celkem nudný a strohý styl. Jenže Burial na monotónní a kovový zvuk dubstepu narouboval vokály z různých rnb a popových desek, které změnil k nepoznání (Beyoncé, Christina Aguilera), přidal kapku 2stepového rytmu a vzniklo fenomenální a těžce emotivní dílo, jeho druhé album Untrue (2007) – soundtrack do hlubin lidské mysli, která se potuluje prázdným nočním městem a hledá smysl své existence. Jenže Burial s albem Untrue, možná nechtíc, překročil hranici dubstepu, protože pokud bychom jeho dílo nazývali dubstepem, mohli bychom Beethovena nazývat popem. A současný Burial má blíže k Beethovenovi než k dubstepu.

Poslední Williamům kontakt s námi smrtelníky se uskutečnil v únoru prostřednictvím Kindred EP, které vyšlo na labelu Hyperdub. Třístopové EP nabízí poetické příběhy rozdělené do nepravidelných sekcí, v nichž se odehrávají příběhy plné úzkosti, tajemna a podivného napětí. Toto napětí nejvíce vyplívá na povrch ve skladbě Loner a opět uniká do nekonečna v Ashtray Wasp. Pro nezasvěcené do burialova světa bude možná složité hledat smysl těchto stop, protože kořeny tohoto EP byly zapušteny již v Unture. Ale za pokus to stojí.

Je Kindred EP předzvěstí nového alba a nebo jen ukončuje jednu epochu, aby Burial mohl přijít opět s něčím, po čem toužíme, ale sami o tom ještě ani netušíme?

Kindred EP doporučuji poslouchat o samotě a večer. Je to magické.

Tracklist: