Proč máme rádi speedcore?

ikonaTak na to snad ani neexistuje jednoznačná odpověď. Už jsem se mnohokrát setkal s řečmi, že nejsme normální, když tohle posloucháme. My nejen že to posloucháme, nás to hlavně baví! Stačí se podívat okolo, Lady GaGa a podobní vymývači mozků na nás útočí ze všech stran a konzum vládne světem… Jenže každý to tak nechce.

Videa, na které jsem si o víkendu vzpomněl a u kterých není ani tak podstatný obraz, jako to co na nich hraje, jsem natočil v roce 2006 na výborné kalbě Breakcore Macht Frei 2 u Želkovic a v podstatě dávají odpověď na úvodní otázku :-) Ještě dodám, že hudbu na videích má na svědomí virtuoz Yarrdesh.


Citát: „Totální nátěr, to neni možný…“ (Mls)


Podobné články:

34x komentář k "Proč máme rádi speedcore?"

  1. 28.12.2010 - Út 18:01 | Link
  2. 24.7.2010 - So 12:44 | Link

    ThePunisher047: Tak zajimat te to moze, narozdil od kurwastylu, moje skladby nenajdes na kazde druhe strance, momentalne to je asi jenom na DC, ale budu kupovat ftp, tak mozna dam vedet, ale to budete muset sekat latinu!! :D

  3. 24.7.2010 - So 12:42 | Link

    Kurwastyle Project: Ja nefetuju, ale asi bych mel zacit! Kdyz to rikas ty! Alah moderniho diskospeedkoru :D Aspon bych konecne rozumel te tvoji… jak tomu rikate mezi vama drsnakama? Hudbe? :-D

  4. MUTTERCORN's Gravatar MUTTERCORN
    11.7.2010 - Ne 10:43 | Link

    Thr Punisher : jn to mě taky :)

  5. 10.7.2010 - So 16:11 | Link

    oportunista : hod sem link na nakej tvuj track ..po tom co jsem tu přečet by mě docela zajímalo jak skládáš ty .)

  6. Kurwastyle Project's Gravatar Kurwastyle Project
    6.7.2010 - Út 19:58 | Link

    Piš si klidně co chceš, tady těma svýma vyfetovanýma kecama nikoho neurazíš :D

  7. 3.7.2010 - So 15:07 | Link

    Bez komentare:) Tady je to samy toy vedle toye, neni tohle nahodou toy doupe? od kurwastyla sem jeste nikdy neslysel nic co by melo hlavu a patu, a to uz tech veci ma snad milion, proste rikam, vy hrajete maximalne na kvantitu! nechci vas urazet, prijde mi to slabe, urazet toye, ale proste, vy radsi zalezte do sklepa, a trenuje tam ty svoje vyplachy, a az z toho nekdy neco bude (nerikam ze s toho nikdy nic nebude) treba za 5-10 let, tak pak mozes vydavat a davat nanet, a klidne si rad poslechnu, ale ne ze tam das takove sracky, mne rychlejsi speedcore nevadi, ale ne debilni, proste to je rozdil, nekdo to umi, nekdo ne, a uz nepiste, nema to cenu, mam svuj nazor, a proste novodobe radoby killery definitivne eliminuju, nesnasim totiz plevel, ten tu nema co delat!!! BACK TO THE ROOTS

  8. Matt Cordell's Gravatar Matt Cordell
    23.6.2010 - St 17:18 | Link

    SPEEDCORE je fajn music a i Splitter nebo Extratone :)
    Jsi to doma poustim ale samozrejme je dobry i mit dalsi music jinou tag kdyz uz me to nasere taxi hodim tam dark psytrance nebo psycore a je to :)

    oportunista: w Nemecku taky tag hrajou, se tam zajdi podiwat a jako w Tachelesu je to super! Me se zas tyhle stary weci nelibej a mam rad i nowejsi.
    Tak a priklad to bude lepsi:
    http://www.youtube.com/watch?v=UnbnWsaTdNs

  9. 18.6.2010 - Pá 14:56 | Link

    oportunista -> Neni to pravda, podívej se třeba na last.fm, kolik lidí poslouchá věci ze Splitterblast třeba v cizině. A navíc ani já nejsem žádnej člověk z těch „našich řad“, jak píšeš. Kurwastyle Projekt znam jen díky jeho muzice, kterou sem na netu objevil. Asi tak jako tomu je u většiny posluchačů a fandů :-)

  10. 14.6.2010 - Po 12:29 | Link

    to k009: vidis to! sam si to ted potvrdil, takze mam pravdu, splitterblast ma fanousky z vasich rad, z vaseho okoli, hlavne zname a tak…

  11. 14.6.2010 - Po 11:54 | Link

    oportunista -> Ha tak u tvýho posledního a mimochodem „debilního“ příspěvku sem se opravdu pobavil. Jak můžeš něco takovýho vůbec napsat? Nechápu, nemam slov…
    Kurwastyle -> To vůbec nemá smysl na podobný příspěvky reagovat, věř že převažují lidi, který muzika ze Splitterblast baví, aspoň v mým okolí je jich fakt hodně a pro ně a jim podobným to přece děláš. Podle mě jsou věci od Junkie Kut a Jimmy S to nejlepší, co na českým netu vyšlo. Na každým netlabelu vyjde něco, co se někomu líbí a nelíbí, taky mně pár věcí ze Splitterblast nebaví, ale tak je to se všim. Tady umí jen každej kritizovat, ale aby něco pořádnýho dělali (jako např. ty), těch tu bohužel moc neni. Dělat takovej netlabel určitě neni žádná prdel, musí to zabrat mraky času a práce a zisk je z toho nulovej. Obdivuju to. Zažil sem party v Německu a to se nedá srovnávat tady s Českem, atmosféra úplně jiná, hrál se oldskul i nejnovější věci a nikdo s tim neměl problém. Pár metrů od toho hrál minimal a breakbeat :) Na czechspeedcore.com sem už pomalu zapomněl :) Tak dík za připomenutí… Btw. nenech si nadávat za to, že sem lezeš :D Tak hodně zdaru chlape a snad se někdy shledáme.

  12. Kurwastyle Project's Gravatar Kurwastyle Project
    13.6.2010 - Ne 17:19 | Link

    V 99% s ním souhlasím, a kolikrát jsem si říkal že se na to tady vyseru, jediná věc která mě v tom ještě drží je respekt a úspěch v zahraničí, a pak mě to ještě docela baví, jinak to fakt nemá cenu, většina lidí umí jen nadávat a kritizovat, namísto toho aby se spojili a něco s tím dělali. Todle byl můj poslední příspěvek tady, víc už se o tom bavit nehodlám, přečtěte si ten článek, zamyslete se a pak sudte!! Až se na to takyjednou vyseru a budu si skládat už jenom IDM a Chiptune tak jsem zvědavý jestli tu vůbec kdy něco podobnýho bude existovat !Možná jsem sem ani neměl nic psát, už mi za to Kuba (Coreterrorist) kolikrát nadával, co sem furt lezu, ale když se mluví Speedcore tak se prostě musím ozvat. Díky k009 za tento článek, díky diskuzi se lidi snad trochu věcí dozví… Speedcore for life & Respect to Amenora & Gabber.cz crew!

  13. Kurwastyle Project's Gravatar Kurwastyle Project
    13.6.2010 - Ne 17:03 | Link

    Přesně, DOA, M1dy nebo E-De Cologne jsou klasika, ikdyž E-De byl vždycky spíše Gabber (mimochodem je to jeden z mých vzorů, mám k němu fakt respekt). Ale jak už tu Muttercorn psal, vývoj nelze zastavit, a nikdy už nic nebude jako dříve, stejně jako Old-school Hardcore se nikdy nevrátí na takovou úroveň jaký byl v 90tých letech, tak samo Speedcore. A kdo slyšel projekt SFOB nebo Ostfront Hate System, a má aspoń trochu hudební sluch tak musí usoudit že ty věci znějí o fakt parádně. Jinak co se týče remixů nebo vlastních věcí tak mám rád obojí, rád slyším nějaký zábavný či oblíbený komerční hit zremixovaný v mém oblíbeném stylu, ale na druhou stranu stějně tak se snažím být originální. Např. jsem nikdy nevykradl žádnou melodii (synth), na tom si zakládám, stejně tak na amen breacích a beat editech. Na Splitterblastu vyšlo pár sraček, ale i tak, myslím že spoustě lidí to nijak na zvukovodech neublížilo a občas i dobře posloužilo. Ať už je to jak chce, já se pro tu scénu snažil namísto kritizování vždycky něco dělat, stejně jako první člověk vůbec který s tím vším začal – Coreterrorist. Kdo pamatuje ještě web czechspeedcore.com tak ví svoje, určitě k009, ten s tím taky dost pomáhal, no a pak ještě Zwelwe, který si pak založil svůj gabber.cz, a ikdyž je to organizace velice komerčního a mainstream rázu, tak má můj respekt. Ten člověk něco dokázal, vybudovat u nás menší Hardcore a Gabber scénu, zorganizovat dobrý akce atd. To se nám z czechspeedcore nepovedlo. A proč? To se můžete sami přesvědčit tady: http://web.archive.org/web/20070603082901re_/www.czechspeedcore.com/

  14. MUTTERCORN's Gravatar MUTTERCORN
    13.6.2010 - Ne 11:08 | Link

    takže za 1:Proč poslouchám speedcore?hlavně proto že mi dává sílu a když je to pořadný speed například jako Atomic Flash který má děj jak z pohádky (samozřejmě ne z dobrým koncem) :) tak ještě k té síle přibudou emoce,vzpomínky a hlavně zamyšlení se nad věcma které prostě když si pustím cokoli jiného postrádám.no a za 2:Respect starym spedcorum! např. D.O.A.,FastForwrd,Atomicflash,E-De Cologne a mnoho dalších,ale ted musim podpořit kurwastyla :) navázat na rozhovor který sem si tu četl.sic tyhle stary klasiky sou a vždy budou na 1 místě,ale kdo by chtěl aby se o jeho písničkách :) říkalo hej to je stejné jak E-De nebo D.O.A.třeba.to já bych teda nechtěl,proto se snažím aby to nebylo ničemu podobné,hlavně né te staré klasice,aby si pak říkali lidi že to tak max kurwim.No a to je důvod se posunot dál,nemůžem přece pořád žít v té době kdy to začínalo,to taky přestane po chvíli bavit,což znamená že vývoj tehle hudby je důležitý!!!samozřejmě že to chce vyvíjet dobrým směrem aby to nešlo do sraček,proto bych řekl že kvalita je na 1 miste,rohzodne se mi nelibi moc remixi přesto že jsou někdy zábavné,raděj ocením když si člověk udělá všechno sám i když to pak málo kdo ocení,ale ti co ví tak ví :) no nakonec bych řekl jen že ve spoustě věcech souhlasím s Kurwastylem i když ne ve všech,ale tak scena je tu fakt v piči.Německo zlatý ráj,i když sem tam nikdy nebyl,ale stačí mi z doslechu a hlavně hudba která se tam tvoří,pak souhlasím s tím že na splitterblastu vyšlo dost sraček,což znamena že se tam nesmi sypat všechno,ale jinak lepši než nic.A jen bych dodal že je tu v čr moc kritiku,ale všeci dělaj hovno než aby udržovali ten styl co maj tak radi,já mám třeba rád klasiku i bordel a proto hraju obojí a ve svých trecích se vždy budu snažit aby tam klasika i bordel byl!SPLITTERBLAST 4 LIFE!

  15. MUTTERCORN's Gravatar MUTTERCORN
    13.6.2010 - Ne 10:04 | Link

    !

  16. Kurwastyle Project's Gravatar Kurwastyle Project
    12.6.2010 - So 22:14 | Link

    PSS.Když se ale tak zamyslím tak tě svým způsobem chápu, já jsem zase zastáncem old-school hardcore, ale jak jsem řekl, kvůli tomu nebudu jebat do lidí co dělají Newstyle. Tolerance by měla být na prvním místě. Dík.

  17. Kurwastyle Project's Gravatar Kurwastyle Project
    12.6.2010 - So 22:07 | Link

    PS. Jinak když už si tu psal že sám tvoříš hudbu, tak sem něco svého dej ať můžou lidi posoudit.

  18. Kurwastyle Project's Gravatar Kurwastyle Project
    12.6.2010 - So 21:55 | Link

    Teď si mne opět dobře pobavil, tomu se jde jenom smát X-D To jsou argumenty jak kráva…Hele, když se ti to nelíbí, tak to neposlouchej nebo to udělej líp 8-)
    Raději si zajeď si někdy na akci do Německa ať uvidíš co se tam převážně hraje, a schválně kolik tam uslyšíš té své klasiky jak ty říkáš. :D
    A pak nadávej, vynadej jim tam, pohádej se s nima jaký nehrajou shity.
    Já Splittercore atd. nevymyslel, mě se to jen zalíbilo tak jsem to začal dělat, tvrdosti a rychlosti jsem nikdy neměl dost. Ta hudba má i docela jiný účel, kdo je inteligentní tak speedcore rozhodně nebere jako hudebni vrchol dokonalosti :D Od toho tu jsou jiné styly!
    A nazývat shity věci od Junkie Kut nebo Mental D-struction to už je fakt k smíchu.
    Jasně to je jednoduchý, kritizovat něco když se ti to nelíbí, ber ale v potaz že tu jsou stovky lidí kterým ano. Nauč se být tolerantní vůči ostatním stylům, já taky nemám rád rychty páč na ně chodí feťáci a smažky, taky hip-hop atd…, ale rozhodně do nikoho nejebu za to že to poslouchá nebo dělá!
    A radši se na tudle debatu vyser, to nemá fakt cenu, když se budu chtít zasmát tak si radši pustím nějakou komedii :)

  19. 12.6.2010 - So 13:30 | Link

    Podle mne tva „debilni“ hudba ma fanousky jenom z tvoji rady :D , kazdy inteligentni clovek si stahne bohuzel radsi klasiku, kterou nejaky typek z ostravy nema sanci nikdy zahrat :D , proste vysmech :D , spis nechapu kde beres tu drzost davat takovou demenci jeste na internet, potom se nedivim ze lidi uz ani nehledaji nic noveho, kdyz davas takove hovna a jeste o nich pises jak sou super, prvni se nad sebou zamysli, prober to a kdyz to bude fakt stat zato, tak to dej na internet, a ne kazdy trek, ktery splodis za den tam das, to nikoho nezajima!!! zbytecne zabiras misto jinejm, podle mne lepsim a talentovanejsim lidem! vsecko zatim co sem si od tebe stahl, tak uplne ubohe disko sracky s basou, fakt nevim komu to cpes, ale nepis na letaky ze hrajes speedcore, prosimte, nebo to uz je fakt na facku, zamysli se, dik

  20. 20.5.2010 - Čt 15:58 | Link

    Bodeť! :D

  21. 19.5.2010 - St 14:30 | Link

    Mls -> Přesně tak, totální vzpomínky!!! To neni možný!!!
    Jinak to, co se tu řeší je slovíčkaření. Ať si každej dělá co chce a ať si každej poslouchá co chce. Hlavně když to nikdo nikomu nevnucuje…

  22. 17.5.2010 - Po 16:51 | Link

    LOL, ničit? Já nevím co bys chtěl…Sice nevím koho máš na mysli, ale s lidmi kteří ten styl tvořili předemnou se z mnohými znám osobně, aspoň co se Německa týče, je to pro mne opravdu velká čest, ale až na pár vyjímek se dá říct že ten „oldskůlový“ Speedcore z nich nehraje už skoro nikdo. To ani nelze, dělat furt to stejné při dnešních možnostech. Spousta z těchto lidí proto přešla k techničtěji propracovanějším věcem, nekteří BPM přidali, jiní ubrali. Ale o tom to není… Posluchači si prostě stále žádají víc a víc…Pro někoho nejsou zkrátka ty staré tracky dosti tvrdé a přijdou mu trochu jednoduché, tak ten člověk potom hledá tvrdší alternativu. Ale i já chci pro scénu jen to nejlepší. Proto už dneska nedělám typický Speed/Noisecore, ale snažím se aby ta hudba měla děj, melodii, ale zároveň zůstala rychlá a agresivní. Na Splitterblastu vyšlo i dost sraček, co si budem povídat, ale kdo slyšel např. poslední release (Splitterblast side) tak může sám vidět a posoudit kterým směrem chci v budoucnu s tímto net-labelem směřovat. Má hudba i label, má asi více fanoušků než odpůrců, ale každou negativní kritiku si taky rád vyslechnu. Proto tady o tom vlastně píšu (a taky proto že venku chčije a já po dlouhé době sedím kurva doma :D ) Speedcore for life!… a stop omezenosti vůči ostřejším a novějším věcem! :)

  23. 17.5.2010 - Po 15:04 | Link

    to: No, souhlasim s tebou, lepsi je nicit skvely styl, ktery ma tradici. Nema to cenu se tady s tebou dohadovat. Ty si stejne budes kecat svoje a neberes ohled na to co pred tebou vytvorili jini lidi, se kteryma ty se ani nemozes rovnat :) ) -Jinak jestli ti to nedoslo, tak ja sam tvorim hudbu, a snazim se udrzet klasicke styly, tak jak byli, sou, a „SNAD“ budou… BACK TO THE ROOTS

  24. 15.5.2010 - So 16:27 | Link

    Jo to je pravda, protože to ty lidi už tak nebere jako dříve, aspoň na akcích, to máš to samé jako Hardcore a Gabberem. Všude samý Newstyle a Frenchcore a Old-School který mám stokrát radši, skoro nikde… Tebe zkrátka baví ta stará Speedcorová škola, mne zase starý Hardcore a Gabber:) Takže nic proti…Ale myslím pořád lepší dělat extrémní Speedcore, a pro tu scénu něco dělat, než jen sedět a nostalgicky kecat jak to tu nestojí za piču. 8-)

  25. 15.5.2010 - So 15:51 | Link

    tranzy: S tebou musim souhlasit, proste hold, dnesni generace… Ja radsi uvitam lidi a podporim, kteri se snazi udrzet za kazdou cenu klasiku! A ne ze si vymysli svoje Killcore, Highcore, Lolcore atd picoviny… Jde jenom videt, kdo to mysli vazne, a kdo to dela jenom ze nema co delat…

  26. 15.5.2010 - So 15:41 | Link

    to kurwa: Jasne, kapl si nato, vsecko prochazi vyvojem, a jde to vsechno k hovnu, misto speedu se dneska hraje speed ktery prosel vyvojem „splitter“ Presne tak, protoze nikdo klasicky speed tady ani nezahraje, tak si musite udelat „svoji jinou“ skatulku… rikam ubohost, ale kdyz to nekoho tak bavi:)

  27. tranzy's Gravatar tranzy
    12.5.2010 - St 18:02 | Link

    souhlasím! taky mě baví terrordromy atd.. mám rád oldschool celkově co se týká elektronický hudby. Dneska je to překombinovaný všecko zbytečně až to bolí… ne nadarmo se říká: někdy lepší méně než více!

  28. 12.5.2010 - St 11:57 | Link

    Jinak co se týče Hardcore – podle mne byly stejně nejlepší ty old-schooly z devadesátých let – Thunderdome a spol.
    To když člověk poslouchal, tak mu kolikrát běhal mráz po zádech, tak byly ty tracky na svou dobu propracované. Mělo to rychlost, energii… ne jako ty dnešní mainstreamové trancovky a hopsačky :/

  29. 12.5.2010 - St 11:53 | Link

    Tak jako spousta ostatních stylů i Speedcore má svůj přirozený vývoj.
    To že se stalo rychlejším a tvrdším, podle mne není chyba, právě naopak.
    Vždyť i to blbé dicsco už dneska vykrádá Hardcore beaty a cpe to do těch komerčních sraček. A to nemluvím o stylech jako Jumpstyle, Hardstyle atd…hnus. Si vezměte že i takové obyčejné techno prošlo v 90-tých letech docela dost velkým vývojem, na záčátku jeho éry taky nebylo tak rychlé a tvrdé jako dneska. To že vznikl Splittercore atd. je jenom přirozený vývoj, alternativa pro ty, co té rychlosti a tvrdosti nemají nikdy dost. Taky to třeba neposlouchám od rána do večera, doma vlastně opravdu málo kdy, ale občas je to fajn, pročistit si takhle hlavu a odreagovat se. :) Speedcore scéna tady asi nikdy nebude tak jako v Německu, Holandsku nebo UK, ale to je fuk, i kdyby tu na takové akce chodilo třeba jen 10 lidí, tak to za to pořád stojí. Furt lepší než aby ta scéna byla propojená s teknama, a chodili na to jenom samí ještěři :D

  30. tranzy's Gravatar tranzy
    11.5.2010 - Út 19:26 | Link

    Kde je psáno že je to totéž?

  31. Hrubec's Gravatar Hrubec
    11.5.2010 - Út 16:58 | Link

    Hmm jen takova poznamka neni nahodou hardcore a speedcore uplne jinej zanr ??

  32. 11.5.2010 - Út 09:41 | Link

    Speed miluju, ale tohle co hrajou dneska mladi, novodobe radoby „speedcory“ to je marnost nad marnost. Prijde mi to jako zesmesneni stylu, a toho co mam rad a nedam nato dopustit!!! Takze, fuck off splitter, speedcore rules… „BACK TO THE ROOTS“

  33. tranzy's Gravatar tranzy
    6.5.2010 - Čt 11:48 | Link

    Hardcore jako celek je super, ale kolikrát ani „systémácí“ nemaj ponětí co poslouchaj, řeknou systémy a považujou to vlastně za konkrétní styl jako třeba indie rock. To že je něco speed, něco break vědí jen tak na okraj a kolikrát ani netuší, takže i tyhle okrajové extrémní žánry dnes tak trochu padají do mainstreamu, nicméně podívejme se jak dopadl czechtek… to jen tak všeobecně o posluchačích, ale speedcore jezrovna vedle breaku můj nejoblíbenější extrém, neříkám, že bych si to musel rvát do hlavy od rána do večera, ale hardcore posloucham v podstatě od 12ti let, kdy se mi do rukou dostávali kazety s terrordromem xkrát přehraný a zahlcený šumem… speed mám rád například ze stejného důvodu jako autor článku, protože mi absolutně sere konzum právě jako lady gaga…

  34. Mls's Gravatar Mls
    5.5.2010 - St 23:00 | Link

    Totální vzpomínky, to není možný… Jo Petře, to byla akce…

Přidat komentář prostřednictvím Eskanoizze.com

Vlastní avatar ke komentářům si můžete vytvořit zde. (Jak na to?)

Autor těchto stránek nenese žádnou odpovědnost za obsah komentářů. Nevhodné komentáře má právo smazat.